קו הנוף

תכנון עיצוב והקמת גנים

 

דף הבית >> הקימו גינתכם בעצמכם >> בדיקה והכנת הקרקע

 

בדיקה והכנת הקרקע

רבים נוטים להתייחס למצב הקרקע כאל דבר מובן מאליו וכשמגיעים לשלב הקמת הגן מדלגים בדרך כלל על בדיקת הקרקע, מתעלמים מנתונים בסיסיים הקיימים בשטח, וממהרים להתחיל בהקמת הגן: שותלים עצים, בונים מערכת השקיה, מניחים מרבדי דשא וכו'. בחלוף הזמן מתחילות לצוץ בעיות: עשביה מרובה צצה על פני השטח ומכסה את כל המדשאה ומתגלים אזורים במדשאה שכל הזמן מצהיבים ומתייבשים. עצי פרי שהושקע מאמץ בבחירתם, סחיבתם ושתילתם אינם מניבים פרי ואף לא מתפתחים. כמו כן, עלולות להופיע בעיות ניקוז בקרקע אשר גורמות לריקבון צמחים ועוד.מראה פני הקרקע : רגע לפני הכנת השטח

לאחר שצצות הבעיות מתחילים לחזור אחורה, לפרק את מה שניבנה בעמל רב ולנסות ולאתר את הבעיה - דבר שכרוך על פי רוב בפגיעה בנוף הגן, פגיעה בצנרת והוצאות נוספות ומיותרות, שלא לדבר על התסכול ועגמת הנפש.

כדי להימנע מהאפשרות שנזרוק את כספינו לשווא, נפרק ונבנה שוב ושוב את הגינה, וכדי שלא נצטרך להתגבר על בעיות שנוצרו לאחר הקמת הגינה בגלל חוסר תכנון וידע מקדים, בואו נעצור לרגע ונסתכל על הקרקע שברשותנו ונעשה לה מספר בדיקות וזאת על מנת שנדע –  עם מה יש לנו עסק?

למשל, בתהליך השיפוץ או הבניה של הבית, יש להמנע  מלזרוק פסולת בניין וחומרים אחרים לתוך הקרקע. שכן, חומרים אלו, כגון מלט, סיד, צבעים, דבקים למניהם וחומרים אחרים משנים את חומציות הקרקע, דבר שיפגע בעתיד בהתפתחות נאותה של הצמחים והמדשאה.

בעניין בדיקות הקרקע, ישנן מעבדות ברחבי הארץ העוסקות בבדיקת הקרקע.

לדוגמא: המעבדות של משרד החקלאות. את בדיקת הקרקע מבצעים על ידי קידוח במקדח במקומות שונים בגן, לקיחת דוגמאות (נקניקים) ובדיקתם במעבדה. לאחר הבדיקה מתקבלים הנתונים שנבדקו על דף מפורט עם המלצות להמשך טיפול, במידת הצורך.

יכולתי להמשיך ולתאר את סוגי הבעיות הנפוצות שצצות בהקמת גינה ללא יעוץ, אך אשמח לענות לכל לקוח באופן אישי על שאלותיו המיוחדות בטלפון 050-8940576.

כמו בכל תחומי החיים ,גם בתחום זה של תיכנון עיצוב והקמת גנים ,ישנם מספר שלבים חיוניים אותם יש לבצע בדרככם ליעד הסופי  שלכם - גינת חלומותיכם . אז בואו ונקרא כעת:

 


                                       מהם אותם שלבים חיוניים בדרך הנכונה להקמת הגינה - (בלחיצה כאן).

לייבסיטי - בניית אתרים