קו הנוף

תכנון עיצוב והקמת גנים

 

דף הבית >> הקימו גינתכם בעצמכם >> השלבים הנכונים בדרך להקמת גינת חלומותיכם
 

השלבים הנכונים בדרך להקמת גינת חלומותיכם:   

פעמים רבות נתקלתי בתופעה בה הלקוח כבר בפגישה הראשונה מדבר על פינת התבלינים, המדשאה או הפרחים אותם הוא רוצה בגינה. הדבר לא מפליא, שכן זו המטרה הסופית של הלקוח, אבל לעיתים שוכחים שבכדי להגיע למצב הסופי של הגינה בו נמצאים המדשאה, הפרחים, עצי פרי, השבילים בגן ועוד... יש לבצע מספר שלבים מקדימים.

אם נדלג על השלבים החשובים לא נגיע למצב האופטימלי בו הגינה יכולה להימצא. על פי רוב, חוסר התייחסות ומחשבה לשלבים המקדימים יובילו לצרות ומפח נפש בהמשך.

לא תמיד צריך לבצע את כל השלבים שתכף אתאר בפניכם, שכן לכל גינה וגינה יש להתייחס לגופו של עניין, אך בדרך כלל השלבים הם כדלקמן:

  • תכנון מקדים העונה לדרישות ולצרכים שלכם בהתאם לתנאי השטח והתקציב.
  • סריקת השטח ואיתור של גורמים מגבילים, כגון: בורות ביוב, בעיות ספיקה ולחץ מים, סוג הקרקע, מיקום הגינה ביחס לשמש ועוד...
  • בהתאם לצורך, ביצוע של בדיקות קרקע לפני הקמת הגינה. בדיקה זו תספק מידע אמיתי ומהימן לגבי מצב הקרקע ותמנע בעיות בהמשך הדרך.
  • הכנת השטח. למשל, העשרת הקרקע בחומרי מזון, כדוגמת החדרת קומפוסט לקרקע ו/או דשנים כימיים כגון: חנקן, זרחן, ואשלגן (וזאת בהתאם לתוצאות בדיקות הקרקע); טיפול בזרעי העשבים השוטים המתחבאים בעומק הקרקע. כך נמנע או לפחות נפחית את הופעתם של העשבים השוטים לאחר הקמת הגינה, דבר אשר יחסוך זמן בעתיד בשלב תחזוק הגינה.

בהתאם לתוכנית הגינה המקיפה:                                                                                                                                        תיכנון, עיצוב והתקנה של מערכות- השקיה .

  • בנייה של מערכת השקיה ממוחשבת שכוללת ראש מערכת, מערכת המטרה, ומערכת טפטוף.
  • בניית שבילי גישה, גופי תאורה וספסלים.
  • בחירת העצים והצמחים וקביעת מקומם הנכון בגינה.
  • בחירת החיפויים המתאימים והנחתם בשטח.

רק לאחר ביצוע השלבים המקדימים הנדרשים, מגיעים סוף סוף לשלב לו אתם כל כך מחכים... זהו שלב השתילה של המדשאה, שיחי התבלין והפרחים.

לפני שתצאו לדרך קראו :

 


        כיצד נלווה אתכם בהקמת גינתכם ומהם היתרונות הטמונים בליווי זה,( בלחיצה כאן ).

לייבסיטי - בניית אתרים